Διαχείριση Παραπόνων Φοιτητών

Επίσημη Διαδικασία Διαχείρισης Παραπόνων Φοιτητών

Δείτε εδώ τα έντυπα και τη νομοθεσία που αφορούν την επίσημη διαδικασία διαχείρισης παραπόνων φοιτητών:

https://modip.uoi.gr/enimerosi/nomothesia-kanonismoi/

Σκοπός της διαδικασίας διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων είναι να διασφαλιστεί, μέσω ενός συγκεκριμένου μηχανισμού, η βελτίωση της  ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών των  ακαδημαϊκών Τμημάτων προς όλους/ες τους/τις φοιτητές/τριες, που συμμετέχουν στα Προγράμματα Σπουδών.  

Ειδικότερα, στόχος είναι να οριστούν προκειμένου να εφαρμοστούν  οι διαδικασίες για την αξιόπιστη, συστηματική και διαρκώς βελτιούμενη αντιμετώπιση δυσκολιών, που συναντά ο/η φοιτητής/τρια κατά τη διάρκεια των σπουδών του/της. Επίσης, να καθοριστούν τα κανονιστικά πρότυπα μέσω των οποίων θα γίνεται πιο αξιόπιστη, εύχρηστη και συστηματική η ανάλυση και αντιμετώπιση των παραπόνων και ενστάσεων που ενδέχεται να προκύψουν σε κάθε φοιτητή/τρια, ώστε να συμβάλλουν στη βελτίωση της μαθησιακής και διδακτικής εμπειρίας του/της, καθώς και στην εύρυθμη λειτουργία όλων των Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 

Πριν γίνει κάθε ενέργεια γραπτής διατύπωσης οποιοδήποτε παραπόνου ή ένστασης, ως πρώτο στάδιο-βήμα θα πρέπει ο/η φοιτητής/τρια, ανάλογα με τη φύση του παραπόνου του/της, να επικοινωνήσει με μέλος ΔΕΠ/ΕΔΙΠ ή με τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο του/της. Εάν το πρόβλημα δεν επιλυθεί μέσω της παραπάνω διαδικασίας ή προκύπτει σύγκρουση αρμοδιοτήτων ή ρόλων με τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο, τότε, ακολουθείται η παρακάτω γραπτή/τυπική διαδικασία: 

ΒΗΜΑ 1ο: Ο/η φοιτητής/τρια καταγράφει το ζήτημα που τον/την απασχολεί στο Έντυπο Υποβολής Παραπόνων και Ενστάσεων  (Έντυπο Α9α) και το υποβάλει στη Γραμματεία του Τμήματος του/της. 

ΒΗΜΑ 2ο: Η Γραμματεία του Τμήματός, διαβιβάζει το Έντυπο Υποβολής Παραπόνων και Ενστάσεων στην Επιτροπή Φοιτητικών Ζητημάτων του Τμήματος. Αυτή με την σειρά της, εξετάζει τις διαστάσεις τους προβλήματος που απασχολεί τον/την  φοιτητή/τρια και προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να το επιλύσει, παραπέμποντας το, όταν χρειάζεται, σε οποιοδήποτε αρμόδιο μέλος ή όργανο του Τμήματος ή στη Συνέλευση του Τμήματος ή σε αρμόδια υπηρεσία ή δομή του Ιδρύματος.

Άτυπη ή Ανώνυμη Διαδικασία Διαχείρισης Παραπόνων Φοιτητών

Προκειμένου ο φοιτητής/τρια να προβεί σε άτυπο ή ανώνυμο αίτημα Παραπόνου ή Ένστασης, μπορεί να εισάγει το μήνυμά του στο πλαίσιο που δίδεται στην ιστοσελίδα Επικοινωνίας του Τμήματος ΒΕΤ:

https://bat.uoi.gr/epikoinonia/

Για ανώνυμο μήνυμα ο φοιτητής/τρια πρέπει να εισάγει τη διεύθυνση email: bet@uoi.gr